Школа са домом ученика Бубањ

Школа са домом ученика

Бубањ

Ниш

ћирилица|latinica|english |

„Дани дефектолога 2018.“ Назад
01.02.2018. године

01.– 04. фебруара 2018. године у Нишу је одржан традиционни годишњи струковни сусрет дефектолога и спцијалних педагога Србије „Дани дефектолога 2018.“. Традиционални организатори скупа били су Друштво дефектолога и Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију Универзитета у Београду. Централна тема стручно-научне конференције била је „Нови концепти за старе изазове“. 400 учесника узело је учешће на конференцији. Међу излагачима било је и гостију из иностранства: Македоније, Бугарске, Словеније, Хрватске и Италије. Конференција је отворена у Конгресној дворани у 17 часова. Након отварања, уследила су уводна излагања међу којма су се истакла: „Асистивне технологије- потенцијали и примена“, „Спектар аутизма- нови концепти за старе изазове“.



Други дан почео је пленарним излагањима у Конгресној дворани, међу радовима посебну пажњу привукло је излагање Елене Вебер на тему „Планирање дефектолошког рада- изазови, проблеми и решења“, као и излагања „Хиперактивни сањари у школи“ и „Терапијски звук“. У сесији Образовање можемо истаћи: „Терапија игром у пару као средство стимулисања развоја деце са тешкоћама у раду“ и „Искуства дефектолога у мултидисциплинарном тиму“. Постер презентације биле су изложене у холу Конгресне дворане. Истакли бисмо занимљивије постере: „Плесне радионице у дому за децу са сметњама у развоју“, „Значај фонетске ритмике у рехабилитацији слуха и говора“ и „Музичке стимулације и асистивна технологија“. У холу Конгресног центра одржана је изложба асистивних технологија где су учесници били у прилици да виде неке од нових технологија које се могу применити у раду са децом са сметњама у развоју. У вечерњим часовима, у Народном позоришту одржана је представа „Сами“ у извођењу деце из школе са домом ученика оштећеног слуха „11. мај“ из Јагодине.



У суботу, трећег дана конференције у оквиру сесије Здравство и рехабилитација истакли бисмо излагања на тему „Феноменологија рада са родитељима деце са тешкоћама у развоју“ и „Анализа структуре рекреационо-терапијског центра Бредфорд Вудс, Индијана, САД“. У оквиру сесије Примери добре праксе истакли бисмо излагања: „Заједно до циља“ и „Особе са интелектуалном ометеношћу на путу социјалне интеграције у радну средину“.



На конференцији је одржано шест радионица које су се бавиле различитом тематиком као што су примена асистивних технологија у раду са децом са сметњама у развоју, технике релаксације и игра везана за учење емоција код деце из спектра аутизма и укључивање родитеља у планирање школских активности.